Kurssi kisaamista aloittaville agilityohjaajille!

05.11.2018

Oletko aloittamassa kisauraasi tai juuri startannut ensimmäiset kisastarttisia agilityssä? Mietitkö kisaamisen aloittamista? Kevätkaudella 2019 järjestetään Koiramekassa kolmen luento- ja ratatreenikerran kurssi, jossa käydään läpi agilitykisoihin ja kilpailemisen taitoihin liittyviä teemoja. Ajankohtana ovat perjantai-illat 8.2., 22.2. sekä 22.3, ja iltojen perusrunko on seuraavanlainen:
- klo 18:15-19 alustus ja keskustelua (luentosali)
- klo 19-19:30 rata valmiiksi ja koirat lämpimiksi
- klo 19:30-20:30 ratatreeni sovituin teemoin
- klo 20:30-20:45 lyhyt palautekeskustelu illan aiheista (radan vieressä)

Ensimmäisellä kerralla teoriaosuudessa käydään läpi agilitykilpailua (esim. kisan kulkua, sääntöjä, käytäntöjä jne.). Kahden viimeisen kerran sisältö muokkaantuu osallistujien toiveiden mukaisesti, mutta alustavasti teemoiksi on mietitty esimerkiksi ratasuunnittelun, keskittymisen ja jännityksenhallinnan taitoja alustuksen, keskustelun ja pienien yksilöharjoitteiden avulla. HUOM! Ratatreeni ei ole tekniikkatreeni, eli rata/radat suoritetaan kisanomaisesti. Radat ovat hyppyratoja (ei kontaktiesteitä). Jos rata-aikaa jää, voidaan vaikeaa kohtaa varsinaisen treenin jälkeen toki katsoa yhdessä! Palkata saa, ja tarvittaessa kurssin vetäjä toimii apupalkkaajana esim. lähdössä tai maalissa.

Kurssin hinta: 50e.
Ohjaajana toimii Katja Karhunen.
Osallistuminen edellyttää Hupun jäsenyyttä. Sitovat ilmoittautumiset 25.1. mennessä Hukka-Putken sähköpostiin: kurssit.hupu (at) gmail.com
Kerro ilmoittautumisessa oma nimesi ja alustavat toiveesi kurssille. Toiveita tarkistellaan vielä kurssin aikana!